Region Hovedstaden

En effektivisering af brand-management i den offentlige sektor

Region Hovedstaden er en af de største offentlige arbejdsgivere i Danmark, som er ansvarlig for sundhedsvæsen, forskningstiltag og regional virksomhedsudvikling for 30 % af Danmarks befolkning.

Som resultat af Region Hovedstadens store landområde, herunder et hav af forskellige lokationer og virksomhedssektorer, skifter medarbejderne ofte arbejdsfaciliteter, hvorved de deles om diverse redskaber, som eksempelvis computere.

Grundet arbejdsvilkårene, har Region Hovedstaden et særligt behov for en konsekvent visuel identitet i alle deres dokumenter og emails på tværs af hele organisaitonen.

Tidligere skulle Region Hovedstadens dokumentskabeloner opdateres gennem lokalt installerede systemer, hvorfor sådanne processer var både tidskrævende og komplicerede; og dertil blev der brugt en stor mængde IT-ressourcer. Det gjorde nye lanceringer besværlige.

Region Hovedstaden besluttede som resultat at migrere til skyen for at fremtidssikre og centralisere sine IT-systemer.

Flytningen fra Microsoft Office 2007 og 2010 til Office 365 gjorde det nødvendigt med en opgradering af systemet til administration af skabeloner.

Hvorfor blev Templafy valgt?

Region Hovedstaden valgte Templafy, fordi produktet ikke bare gjorde overførslen til skyen enkel, men også effektiviserede brugen og administrationen af Office-skabeloner, indhold af forretningsdokumenter og digitale ressourcer på tværs af adskillige typer enheder.

Templafy lader organisationens medarbejdere få adgang til, administrere og dele Microsoft Office-skabeloner til dokumenter og indhold i hele Office 365, samtidig med at det er bagudkompatibelt med organisationens tidligere, stedbundne versioner af Microsoft Office.

For Region Hovedstaden betyder det, at de med Templafy har en praktisk mulighed for at administrere skabeloner og indhold til dokumenter gennem et individuelt tilpasset website.

Det gør marketing- og brandingafdelinger i stand til at vedligeholde, opdatere og distribuere deres respektive indhold på en måde, der modsvarer deres individuelle behov og dynamiske brugerprofiler på tværs af lokationer og funktioner, uden brug for hjælp fra IT-ressourcer.

Resultatet er, at det mindsket behov for IT-ressourcer og individuelle medarbejdere, gør Region Hovedstaden i stand til at takle og arbejde videre med at nå nye højder inden for nye behandlinger, nye teknologier og  bedre sundhedsydelser.

  • Region Hovedstadens medarbejdere har inde fra selve Microsoft Office-programmerne nem adgang til præsentationsskabeloner og digitale ressourcer, der er ensrettet med brandet.

Kontakt