Vi vil gerne have, at du ved, hvad vi ved

Hos SkabelonDesign beskæftiger vi os hver dag med implementering og vedligeholdelse af visuel identitet. Og vi ved ret meget om det – i hvert fald hvis vi selv skal sige det. Men det skal vi ikke. Vores CEO, Jeppe, er nemlig blevet inviteret til at skrive en række artikler til Dansk Kommunikationsforening det næste halve år.

Artiklerne som Jeppe vil bidrage med handler om Corporate Visual Identity, anvendelse, implementering og vedligeholdelse af denne i flere sammenhænge, men særligt højt på listen står de touchpoints, som den enkelte medarbejder i virksomheden har berøring med – herunder præsentationer, dokumenter, rapporter og infografik.

Derfor synes vi selvfølgelig at der er ekstra god grund til at læse Dansk Kommunikationsforenings artikler det næste stykke tid. Især hvis du interesserer dig for branding og visuel kommunikation. I endnu højere grad, hvis du godt kan bruge et godt råd eller to, når det kommer til implementering af design i virksomheder, vedligeholdelse af den visuelle identitet og medarbejdernes daglige anvendelse (eller forsøg herpå) af identiteten.

Der har historisk set altid været fokus på udvikling af visuelle identiteter fra et strategisk synspunkt. Men vi skal dybere ned, så den visuelle identitet ikke risikerer at blive ren staffage uden fokus på implementering. Implementeringen af den visuelle identitet kan blive til en meget stærk kommunikationskanal, og hvis det gøres godt, kan den visuelle identitet være mere end blot en håndbog for marketingafdelingen. Potentialet er stort – fordi de teknologiske muligheder er til stede, og fordi der ofte er et uudnyttet potentiale. Ikke mindst i store virksomheder, hvor omkostningerne til implementeringen ofte beløber sig til 10 til 20 gange så meget som selve udviklingen.

Vi ved, hvordan I kommer derhen, hvor den visuelle identitet bliver en integreret del af medarbejdernes hverdag og vi deler gerne vores viden med jer. Det næste stykke tid er Dansk Kommunikationsforening stedet, hvor du skal holde øje. Og husk at du også altid kan finde gode råd og konkrete tips i vores whitepapers. Find dem i vores portfolio på hjemmesiden.