ChangeManagement – Tid til “rigtigt arbejde”!

“Rigtigt arbejde” er et mantra i SkabelonDesign. Vi ønsker at gøre en oprigtig forskel for organisationer i deres bestræbelser på at skabe on-brand produktivitet ved arbejde i PowerPoint, Word og Excel.

Det er en no-brainer, at organisationer skal være on-brand og produktive i så høj grad som muligt, så hvorfor taler vi om det som om det er noget andet i forbindelse med dokumenter?

Vi taler om det, fordi 95% af os anvender dokumenter, og 44% af os bruger mere end 5 timer på dokumenter hver dag. Det understreger også nødvendigheden af at overholde dit brands guidelines i alt, hvad der produceres i hhv. PowerPoint, Word og Excel – tænk bare på mængden af dokumenter, der skabes hver eneste dag, som repræsenterer din virksomhed.

Ydermere, er det vigtigt at huske, at det at have et design ikke nødvendigvis automatisk kan overføres til, at dine medarbejdere kan arbejde med det på en relevant og korrekt måde, når de skaber dokumenter. Det er ved “oversættelsen” af dit design til de funktionelle brugsbehov, der er den reelle udfordring, og gøres det korrekt, kan man som virksomhed opnå 4 timer sparet per medarbejder på ugentlig basis!

Det vigtigste element i denne proces, er dine medarbejdere. De er den sidste instans, der skal sørge for, at jeres brand-identitet opretholdes, men de er ikke designere, og derfor skal de hjælpes med at være positive ambassadører.

 

 

Relevans!

Hvis dine medarbejderes behov ikke bliver mødt, vil de naturligt søge andre måder at arbejde med dokumenter på, som typisk ikke er on-brand og ej heller produktiv.

Vores pointe er, at du er nødt til at medregne og håndtere det menneskelige aspekt i en forandring.

Du har muligvis en forandring på organisatorisk plan på vej, f.eks. en udrulning af en ny visuel identitet. Prøv blot at forestille dig dine kollegers reaktion, når du forandrer måden de arbejder på, også med dokumenter.

Hvor starter du? Du starter med relevans!

Vand løber nedad. Fordi det er nemmest. Nudging eller adfærdskorrigerende triggers handler udelukkende om relevans. For at skabe relevante dokumenter, præsentationer og værktøjer i PowerPoint, Word og Excel (samt alle andre steder), er du nødt til at lytte, lære, implementere og forankre.

Vær én af de virksomheder, der øger produktiviteten blandt medarbejderne, jobglæden og får muligheden for at innovere på forretningsmodellen – ved at tage højde for det menneskelige aspekt under en forandring.

Det er hvad vi kalder Change Management – og SkabelonDesign kan hjælpe dig! Vi har et dedikeret team til at hjælpe vores kunder med forandringsprocessen.

Tag gerne fat i Senior Konsulent, Kamilla Glenstrup for at drøfte mulighederne: [email protected] eller 3132 3807.