Brug af farver og billeder i din Corporate Branding

Onsdag den 4. oktober 2017 afholdt SkabelonDesign to gange Branding Masterclasses med omkring 100 deltagere hver gang, hvor 4 indlægsholdere gav deres bud på, hvordan man bruger farver og billeder i en corporate kontekst.

Wakana Pivoteau Sakihama fra Coloplast fortalte baggrunden for deres billedstil og specificerede hvor vigtigt, det er for Coloplast, at det er brugere af deres produkter, som er på billederne, så andre kan identificere sig med personen.

Ulrik Jantzen, der er fotograf hos Büro Jantzen gav os indblik i, hvordan en fotoopgave kan udvikle sig fra det oprindelige brief til det endelige billede.

Jeppe Schytte-Hansen fra SkabelonDesign viste bl.a. kundecases med eksempler på brug af farver og billeder (fx fra integrerede billedbanker) i Microsoft PowerPoint.

Margrethe Odgaard, som er designer, fortalte hvordan hun blandt andet finder inspiration til nye farver i den jyske muld.

Deltog du ikke i eventet, så se nogle af præsentationerne her.

Har du spørgsmål, kommentarer eller har du noget på hjertet om branding, som du ønsker at dele, så tilmeld dig og skriv et indlæg på vores LinkedIn gruppe: bmc.skabelondesign.dk

Næste Masterclass afholdes onsdag den 7. februar 2018 i København. Skriv dig op her til at få en invitation.