Coloplast

En verdensomspændende relancering af brandet

Coloplast er en af verdens førende udbydere af sundhedsprodukter- og ydelser med speciale i stomipleje, kontinenspleje, sår og hud samt urologisk pleje.

Coloplast stod over for en verdensomspændende relancering af brandet for deres næsten 10.000 medarbejdere. Deres nye brandmæssige ressourcer og dokumentskabeloner til Word og PowerPoint, udarbejdet af SkabelonDesign, var allerede klar til brug, men Coloplast havde brug for fleksibel løsning til at distribuere skabelonerne på tværs af virksomheden; en løsning, som medarbejderne faktisk ville bruge.

Marketing- og kommunikationsafdelingen havde brug for at lancere deres nye visuelle identitet hurtigt, på en fuldstændig og omfattende manér og uden at skulle involvere IT-afdelingen ved hvert enkelt trin.

Wakana Pivoteau Sakihama, chef for Corporate Branding, fortæller:

“Set i lyset af den seneste relancering af Coloplast brandet, så var opdateringen af vores primære visuelle ressourcer i Microsoft Office-skabeloner et afgørende element. Vi valgte Templafy, et cloudbaseret system til administration af skabeloner, da det er fleksibelt og hurtigt at administrere, samt intuitivt og let at bruge for alle medarbejdere, når de arbejder med brandet. Værktøjet, der er til rådighed i Templafy, sikrer et ensrettet brand samt nye muligheder i vores arbejde med at undersøtte og viderebygge brandet.

 

Effektivisering af en verdensomspændende relancering af brandet på tværs af mere end 55 forskellige lande med en arbejdsstyrke på 9.000 medarbejdere

Hvorfor blev Templafy valgt?

Med Templafy kan Coloplasts globale marketing- og kommunikationsafdeling øjeblikkelig administrere indhold, der er ensrettet med brandet, på tværs af virksomheden.

Templafys arbejdsvindue inde i Word og PowerPoint giver Coloplasts medarbejdere direkte adgang til godkendte dokumentskabeloner, slides, tekststykker, billeder og andre brandmæssige ressourcer, hvor og når det skal bruges.

Coloplasts IT-ressourcer er i højere grad blevet opfriet fra ressourcetunge administrative opgaver, og er nu blevet tilgængelige til opgaver, der betyder noget.

Medarbejderne kan med Templafy fokusere på det, de er bedst til, samtidig med at de altid kan være konsistente med brandet og overholde alle retningslinjer, når de arbejder i Word og PowerPoint.

Regionale forretningsenheder og brandmanagere kan nu på fleksibel vis tilpasse indhold relativt til individuelle markedsbehov.

Da ændringer i brand-materiale træder i kraft med øjeblikkelig virkning, holdes medarbejderne altid opdateret og bruger som resultat altid de seneste versioner af skabeloner på tværs af alle enheder, operativsystemer og løsninger til Microsoft Office

“Vores lokale brand management-afdelinger kan nu redigere direkte i virksomhedens indhold og på samme måde indføre deres respektive ændringer – et aspekt, som vores IT-administratorer er særligt begejstrede for, da det frigør dem for tidskrævende, daglige administrative opgaver, hvorfor de nu har flere arbejdstimer, de kan bruge på opgaver, der giver mening.”

– Wakana Pivoteau Sakihama, chef for Corporate Branding

Kontakt