Branding Masterclasses

Branding Masterclass 3

SkabelonDesign inviterede til ”Branding Masterclass 3: Farver og billeder”
onsdag den 4. oktober 2017 fra kl. 8.45-11.30 og fra kl. 13.00-15.45.

Arrangementet var gratis og blev afholdt hos Klub i Linnésgade 25, 1361 København K.

Deltagerne hørte 4 inspirerende oplæg på denne tredje Branding Masterclass, som SkabelonDesign holdt i 2017. De hørte Coloplast fortælle om farver og billeder i en Corporate Branding kontekst og en af Danmarks bedste fotografer fortalte om inspiration og processen med at skabe unikke Corporate billeder. SkabelonDesign fortalte om, hvordan farver og billeder implementeres bedst muligt i de værktøjer, som medarbejderne anvender dagligt, og til sidst fik deltagerne inspiration til valg af farver fra en af Danmarks stærkeste designere med fokus på farver.

Program for den 4. oktober 2017

Kl. 8.45 eller 13.00
• Registrering og netværk
• Kaffe/te og en snack

Kl. 9.00 eller 13.15
Jeppe Schytte-Hansen, CEO, SkabelonDesign
• Velkomst og introduktion af agenda

Kl. 9.05 eller 13.20
Wakana Pivoteau Sakihama, Head of Corporate Branding, Coloplast
Coloplast Brand Relaunch

• Choosing and working with a narrow selection of colours
• How to combine colours and imagery
• Rolling out a brand relaunch to 10.000 employees and 55 countries

Indlægget holdes på engelsk.

Coloplast har ikke mulighed for at dele præsentationen, men henviser til deres hjemmeside, hvor der kan læses om deres brand.

Kl. 9.45 eller 14.00
Ulrik Jantzen, Fotograf og partner, Büro Jantzen
Optimering af visuel kommunikation i Corporate Branding

• Hvordan styrker, optimerer og udnytter vi den visuelle kommunikation med billeder?
• Er du modig nok, når det gælder billeder? Mod er nøglen til, at din virksomhed rykker en liga op

Se hans præsentation her (low res)

Kl. 10.15 eller 14.30
Pause

Kl. 10.30 eller 14.45
Jeppe Schytte-Hansen, CEO, SkabelonDesign
Brug af farver og billeder i Microsoft Office
• Hvilke overvejelser skal virksomheden gøre sig, når det handler om implementering af nye farver og effektiv anvendelse af billeder i dokumenter og præsentationer?
• Showcases med konkrete eksempler på, hvordan nye farver og billeder kan bringes i spil

Se hans præsentation her

Kl. 10.50 eller 15.05
Margrethe Odgaard, Designer
Farvers nuancer og muligheder
• Farver taler stærkt til vores sanser og kan påvirke os i positiv retning – hør hvordan
• Få inspiration til valg og sammensætning af farver

Se hendes præsentation her

Kl. 11.15 eller 15.30
Q&A session: Stil spørgsmål til alle indlægsholdere

KL 11.30 eller 15.45
Afrunding og tak for i dag



Har du lyst til at se nogle af præsentationerne fra Branding Masterclass 2 “Logoer og grafiske elementer”, så se her:

Mads Quistgaard, Design Director, Urgent.Agency
Udvikling af corporate identity
• Corporate Branding: I krydsfeltet mellem strategi og udfoldelse af logo og det 5. element

Se hans præsentation her

Kristine Jakobik, Corporate Brand Manager, Carlsberg Group og Jonas Hecksher, Creative Director, e-Types
Carlsberg Groups revitaliserede visuelle identitet
• Præsentation af revitaliseret visuel identitet med nyt 5. element og CVI film

Se deres præsentation her

Jeppe Schytte-Hansen, CEO, SkabelonDesign
Corporate brands i hænderne på medarbejderne
• Implementering og vedligeholdelse af corporate brands
• Showcases med konkrete eksempler på implementering af logo og grafiske elementer

Se hans præsentation her

MANGLER DU NOGET? KONTAKT OS GERNE

Birgitte Bjerregaard Dyg Sørensen

Head of Design Partner Channel

+45 31 32 52 47

bbd@skabelondesign.dk

Accept af cookies fra SkabelonDesign A/S

Vi bruger cookies til at optimere brugen af websitet og til at generere statistik. Ved at benytte vores side, accepterer du samtidigt brugen af cookies.

Accepter cookies