Få styr på den visuelle identitet i præsentationer og dokumenter

| 4. april 2016
Touchpoints_control_no_control_JPG
Tilmeld dig her

Mange virksomheder har kontrol over deres brand og visuelle identitet på websites, i brochurer, på sociale medier osv. Men erfaringerne viser, at mange virksomheder ofte mangler kontrol med deres brand i de touchpoints, hvor medarbejderne møder kunder og interessenter direkte. Det kommer bl.a. til udtryk i den store mængde præsentationer, mails og dokumenter, som medarbejderne udarbejder i deres daglige arbejde, men som ikke følger virksomhedens visuelle identitet. Kender du det?

Der findes heldigvis løsninger på den udfordring! Du kan gøre meget selv og særlige værktøjer, hjælper dig med at få styr på de ting, som kan være svære at styre i en virksomhed, hvor medarbejderne dagligt arbejder med den visuelle identitet i dokumenter og præsentationer.

Første skridt er, at give medarbejderne adgang til on-brand skabeloner som altid er opdaterede med korrekt tekst og layout og som samtidigt effektiviserer den enkelte medarbejders arbejde. Dernæst er der en række løsninger som kan hjælpe dig videre.

Hvis du kan nikke genkendende til nogle af disse udfordringer er seminaret relevant for dig:
  • Medarbejderne har ikke fokus på den visuelle identitet, og er ikke altid klar over, hvilket materiale, der er det nyeste.
  • Selv små ændringer til de nuværende skabeloner tager lang tid og koster mange ressourcer. Og selv efter lang tid dukker der stadig gamle versioner af skabelonerne op.
  • Medarbejderne bruger for lang til på at lede efter skabeloner, dokumenter, præsentationer og derefter tilpasse dem til deres individuelle behov.
  • Grafer og tabeller er ikke korrekt visuelt formateret, f.eks. anvendes der forkerte farver, typografi og grafdesign.

Inspirationsbriefingen vil byde på en række cases fra danske og udenlandske virksomheder, der viser, hvordan I kan sikre konsistent brug af den visuelle identitet i Office programmerne. Seminaret henvender sig til kommunikations-, marketing- og brandingansvarlige i store og mellemstore virksomheder.

Bemærk: Dette er ikke et kursus i PowerPoint eller Word. Det er inspiration til at styre den visuelle identitet med udgangspunkt i en række cases.

Program

08.50 Morgenkaffe og croissanter

09.00 Velkomst og introduktion

09.05 Visuel konsistens og effektivitet – for dig og dine kolleger
Få svar på nogle af de typiske spørgsmål omkring skabeloner og visuel identitet i MS Office. Bliv overrasket over, hvor langt du selv kan komme.
  • Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig, inden vi layouter den perfekte PowerPoint skabelon? Og hvilke typer skabeloner giver mening i Word?
  • Hvordan gør jeg skabelonerne tilgængelige for mine kollegaer?
  • Hvordan deler vi nemmest slides, billeder og øvrigt indhold på tværs af virksomheden?

09.45 Pause

09.55 Cases: Sådan ensrettes brandidentitet i PowerPoints
Lær hvordan f.eks. brandingansvarlige kan styre virksomhedens visuelle identitet hos alle, der bruger PowerPoint og Word og give alle medarbejdere direkte adgang til relevante dokumenter og præsentationer på tværs af styresystemer og devices. I dette indlæg viser vi bl.a., hvordan man luger ud i de pre-installerede farver, fonte, temaer i Microsoft Office og sikrer at virksomhedens korrekte indhold lægges ind. Vi tager udgangspunkt i hvordan en række kendte virksomheder gør.

10.25 Afslutning og spørgsmål



Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Accept af cookies fra SkabelonDesign A/S

Vi bruger cookies til at optimere brugen af websitet og til at generere statistik. Ved at benytte vores side, accepterer du samtidigt brugen af cookies.

Accepter cookies